Warsztat samochodowy jako pomysł na biznes

warsztat samochodowy

Statystyki pokazują, że większość rodzin posiada nie jeden, ale nawet dwa lub trzy samochody. Samochód daje niezależność, przyspiesza podróżowanie, a jazda odbywa się bez ścisku i w komfortowych warunkach. Mimo iż nawet za używane auto w dobrym stanie można zapłacić nawet kilkanaście tysięcy to nie zniechęca to kupujących przed dokonaniem transakcji.

Początki działalności warsztatu samochodowego

warsztat samochodowy Coraz więcej osób też dba o swoje auta. Decyduje się na zakup najlepszych części, jak również dba o wygląd zewnętrzny samochodu. Nic więc dziwnego, że nowoczesny warsztat samochodowy w Lublinie to dobry pomysł na działalność gospodarczą. Od czego trzeba zacząć chcąc prowadzić z sukcesem własny biznes? Pierwsza rzecz to dobra lokalizacja. Warsztat samochodowy nie musi znajdować się w ścisłym centrum miasta, ale zdecydowanie powinien być do niego dobry dojazd. Nie można otwierać działalności na przedmieściach, czy w miejscach trudno dostępnych, na przykład tam gdzie jest wiele wąskich, jednokierunkowych uliczek. Sama budowa warsztatu nie musi być droga. Na początek wystarczy jedno stanowisko z kanałem.

warsztat samochodowyWarsztat nie musi być murowany, można postawić na konstrukcje stalową. Ma ona wiele zalet. Jest tańsza, szybciej można ją postawić, jak również łatwiej rozbudować. Warsztat samochodowy w Lublinie musi być zaopatrzony w różne niezbędne akcesoria, takie jak podnośniki, czy najazdy samochodowe. Dzięki nim samochód można podnieść lub zablokować by się nie ruszał. W drobniejszych rzeczy potrzebne będą różne klucze, śrubokręty, nakładki. Dzięki nim można rozkręcić i skręcić ponownie każdy element samochodu. Rozpoczynając własną działalność w branży motoryzacyjnej poza kosztami powstawianie warsztatu oraz jego wyposażenia należy dodać także koszty związane z mediami oraz reklamą i marketingiem. Media to będzie głównie prąd elektryczny oraz ogrzewanie warsztatu, jak również telefon służbowy (stacjonarny lub komórkowy). W kwestii reklamy należy zawsze zaczynać od strony internetowej. Jest to wizytówka firmowa, na którą wejdzie większość klientów. Na stronie powinny znaleźć się takie informacje jak godziny otwarcia warsztatu, jego usługi, można dodać także cennik.

Reklama działalności powinna mieć charakter lokalny, więc można tu wykorzystać prasę, radio, czy lokalne portale internetowe. Liczy się także marketing szeptany oraz to, czy klienci warsztatu będą go polecać znajomym. To zawsze najlepsza reklama dla działalności usługowej. Otwarcie własnego warsztatu samochodowego nie jest trudne, ale trzeba to zrobić z głową i wszystko przemyśleć.