Reklama na samochód – projektowanie

reklama na samochodzie

Reklama na samochodzie jest znanym i popularnym rodzajem reklamy stosowanej przez wiele firm, szczególnie tym oferującym zakupy czy zamawianie jedzenia z dojazdem. Do wyboru mamy wiele rodzajów folii stosowanej do oklejania aut, w tym folie wylewane czy one way vision.

Reklama na samochód i pomoc grafika

reklama na samochodzieJedne z nich są tańsze, inne będą się dłużej trzymać, czy są lepsze do oklejania nierównych powierzchni samochodów osobowych i ciężarowych. Dobrze ich położenie z pewnością nie jest łatwe i powinno powierzyć to zadanie profesjonalistom. Jednak zadowolenie z efektu końcowego reklamy nie jest zależne jedynie od wykonania oklejania, ale także od dobrego zaprojektowania okleiny. Możemy to wykonać samodzielnie, jednak profesjonalna reklama na samochodzie w najlepszej cenie wykonana przez fachowego grafika na pewno będzie lepszym rozwiązaniem. My jednak nadal musimy wiedzieć czego chcemy, a grafik ma się tylko zająć przeniesieniem naszej wizji na papier, a właściwie na folię. Reklama na samochód z pewnością powinna zawierać nazwę firmy i jej dane kontaktowe. Można również dodać logo firmy, szczególnie jeśli jest rozpoznawalne. Najczęściej podaje się numer telefonu i adres strony internetowej czy kontakt do poczty elektronicznej.

reklama na samochodzieAdres firmy podaje się tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Głównym powodem jest to, że i tak większość osób najpierw sprawdzi przedsiębiorstwo w internecie, a potem tam pojedzie, a nie od razu uda się do siedziby. Ponadto adres zajmuje dużo miejsca na projekcie, więc nie warto jest marnować miejsca na niepotrzebne informacje. Jeśli chodzi o tekst to na projekcie mogą się znaleźć takie informacje, jak hasło reklamowe przedsiębiorstwa, czy informacje odnośnie jej pozycji an rynku lub zdobytych nagród, na przykład ,,Numer jeden w branży X”. To zachęca klientów do zainteresowania się ofertą. Liczy się także grafika lub fotografia na projekcie. Nie jest to konieczne, szczególnie jeśli reklama jest mała, ale grafika działa zachęcająco. Musi to być kolorowa, przyciągająca wzrok grafika, która pokazuje wszystkie zalety produkty. Może to być smakowita pizza, świeże owoce, czy piękny dom. Projektując folię do oklejenia samochodów należy wziąć pod uwagę gdzie konkretne informacje się znajdą. Najlepsza jest do tego tylna szyba z bagażnikiem, czy też reklama z boku na drzwiach, jednak bliżej okna niż progu.

Reklama musi być czytelna, więc nie można umieszczać informacji zbyt nisko. Również czcionka powinna być tak dopasowana, by była widoczna dla osób mijających reklamowy samochód, inaczej nie będzie skuteczna.