You are currently viewing Jak przebiega wymiana pompy wspomagania?

Jak przebiega wymiana pompy wspomagania?

Jeżeli układ wspomagania kierownicy pojazdu uległ uszkodzeniu, z dużym prawdopodobieństwem konieczne będzie przeprowadzenie wymiany pompy wspomagania. Jest to zadanie dla profesjonalistów, dlatego nie powinniśmy podejmować się go samodzielnie. Zresztą jest to zaznaczone dokładnie przez producenta pomp, który zwraca uwagę na to, że gwarancji podlegają jedynie te wyroby, które montowane były przez warsztat samochodowy.

Wymiana pompy wspomagania w BMW

pompa wspomagania do bmwNa karcie gwarancyjnej warsztat ma obowiązek wypełnić dane dotyczące montażu takiej pompy. Jeżeli mamy już wybrany warsztat oraz zakupioną nową pompę, możemy rozpocząć wymianę. W pierwszym kroku dokonujemy demontażu pasków napędowych, a następnie odłączamy przewody – ciśnieniowy i powrotny. W tym momencie uszkodzona pompa wspomagania do BMW może być wymontowana z układu wspomagania. Naszym następnym zadaniem jest opróżnienie starego płynu – należy wylać go przewodem powrotnym. Jeżeli zbiorniczek wyrównawczy jest zintegrowany z pompą, wówczas w tym czasie pozbędziemy się też płynu wspomagania z niego. Jeśli jednak nie jest zintegrowany, musimy opróżnić go osobno. Po wykonaniu tych czynności nowa pompa wspomagania do BMW może zostać zamontowana w pojeździe. Profesjonaliści podłączą teraz jedynie przewód ciśnieniowy, bowiem przewód powrotny należy umieścić w osobnym naczyniu – przezroczystym.

pompa wspomagania do bmwTeraz napełniamy płynem zbiornik wyrównawczy i uruchamiamy silnik pojazdu na krótki czas, około dziesięciu sekund. Sprawdzamy kolor płynu wypływającego do przezroczystego naczynia – nie powinny w nim znajdować się jakiekolwiek osady oraz zanieczyszczenia. Działanie powtarzamy tak długo (dolewając płynu i uruchamiając silnik ponownie), aż płyn w naczyniu będzie całkowicie czysty. Dopiero po takim dołączeniu, możemy podłączyć przewód powrotny do pompy. W następnym kroku uzupełniamy płyn do właściwego poziomu i uruchamiamy silnik, aby dokonać odpowietrzenia układu. Układ kierowniczy nie powinien jednak podlegać wówczas obciążeniu, dlatego należy czynność tę wykonywać z przednimi kołami w powietrzu. Po tym czeka nas jazda próbna. Jeżeli po niej nie znaleziono brudnego płynu w zbiorniku wyrównawczym, oznacza to, że możemy już normalnie eksploatować pojazd.

Może się jednak zdarzyć, że zauważymy wyciek z pompy – należy się go szybko pozbyć, a następnie powtórzyć czyszczenie. Nie wolno bagatelizować takich sytuacji, ponieważ tylko całkowicie sprawna pompa zapewni nam bezpieczeństwo na drodze. Układ wspomagania kierownicy sprawia bowiem, że jazda jest o wiele bardziej komfortowa dla kierowcy.